Att vilja, att våga.

<>

Kommentarer
Postat av: Carro

Väldigt tänkvärt... Jag tror att när allt kommer omkring så är det det man gjorde som spelar roll, eftersom det är genom att göra saker som man påverkar sin tillvaro.

Även om att "inte-göra" saker och ting också kan få konsekvenser är de, precis som saker man gjort men ångrar att man gjort, saker som ligger i det förflutna.



Kanske är det är bäst att låta dåtid vara dåtid och inte gräma sig över något. Men på samma gång, om man föresätter sig att bara leva i nuet, kanske det blir svårt att ändå glädja sig åt vad som varit gott.



Ja, som du märker fick du mig att börja tänka...!

2011-04-30 @ 18:07:25
URL: http://hjarnanssmorgasbord.webblogg.se/
Postat av: helena

2011-04-30 @ 23:30:01
URL: http://ochjagvill.blogg.se/
Postat av: helena

jag är exakt samma, därför heter min blogg som den gör.

men vet du vad jag tror är viktigt; att man inte fastnar i gamla viljor och drömmar. grejer som man verkligen ville för ett år sedan kanske man lite krampaktigt känner att man måste genomföra fast man egentligen inte vill lika mycket längre. då måste man våga släppa taget och inse att man har gått vidare. visst, man vill saker hela tiden men det är inte så att det bara byggs på och byggs på med saker man vill göra utan viljorna byts snarare ut.

2011-04-30 @ 23:32:24
URL: http://ochjagvill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Vad heter din blogg?:

Vad har du att säga?:

Trackback
RSS 2.0